La comissió va ser creada baix la presidència de Jaime Crespo Gilabert
a l’exercici 2003/04 quan va ser aprovada al ple de la J.C.F. el 8 de juny de
2003 i ratificada per l’assemblea de presidents l’11 del mateix mes.
El primer cens de la comissió datat el 23 de setembre de 2003 porta l’escut que reflecteix tant a la ciutat com els noms dels carrers que la formen: Un cercle que al seu interior té dues cintes, dalt el que els fallers, a la pàgina web, descriuen com la seua identitat “Art i Ciencia” per ser propera a la Ciutat de les Ciències; i baix els noms dels carrers “Pintor Maella, Av. Francia i Menorca” tanca el cercle dues branques de llorer. Al centre troben una al·legoria de l’escut de la ciutat de València, formada per rombe que dintre té els colors blau roig i groc de la senyera i dalt la corona oberta, el rat penat trobant-se de gaidó cap a l’esquerra, presenta una forma singular que sembla acaronar per la part de baix a l’escut.
![]() |
Fig, 1 |
Sembla que el faller Jaime Crespo Gilabert va dissenyar l’escut compost de la següent manera: A la dreta del rat, envolta un segon cercle on queden reflectits els noms dels carrers que la formen: En primer terme la coneguda Torre Eiffel en representació de l’av de França, en segon terme una paleta de pintor i un pinzell en relació amb el pintor Mariano Salvador Maella i al fons, en tercer lloc, un mapa de l’illa de Menorca en representació del carrer del mateix nom (Fig. 1).
![]() |
Fig. 2 |
Igualment, els components
de la comissió a la pàgina web de la mateixa volen manifestar que com a símbol
de modernitat, dinamisme i innovació que vol ser la comissió fallera queda palés
a la transformació de l’escut i així diuen:
“I això es manifesta en la
transformació del nostre escut quan idealitza les seues formes, els seus
elements, i els arrossega fins a límits que, podríem dir, simbolitzen el
símbol, per arribar a eixe segon escut on les línies són esbossos del que
representen i dien els clasicismo fins a lo conceptual” (SIC) (Fig. 2).
No hay comentarios:
Publicar un comentario